Posted by uçan adam Posted on 14:30 | No comments

-İSTANBUL'DAKİ SURİYELİ ÇOCUKLAR-


Hava buz gibi yağmur yağıyor. Makinamı belki bir hikaye yakalarım diye boynuma astım ıslanmasın diye kundaktaki bebek gibi koynuma sakladım. Titreye titreye yürürken bu 3 çocuğu gördüm yalın ayak yarı çıplak. Gittim yanlarına direk sordum:
-Min eyne entüm ya şebab? (Nerelisiniz gençler?)
İçlerindeki karakız cevapladı:
-Nahnü min Suriye.
-Eyyü garye eyyü belde? (Hangi şehir hangi köydensiniz?)
-Min Halep! (Halep şehrindeniz)
Göbekli olan lafa girdi
-Abi biz Halepliyiz Halep katliamından kaçtık biz.
Az çok öğrenmişler Türkçe'yi. Çoğunun ya anası ya babası ölmüş bölük pörçük kaçıp gelmişler buraya.
-Ya iyi de neden yalınayaksınız neden çıplaksınız ve dahası neden bu kadar neşeli ve eğlencelisiniz? dedim
-Üşümüyoz ki abi biz dedi yine şişman olan. Sürekli koşan sürekli hareket eden birinin ateşi hep yanar dedi.
Çocuğa bak atasözü gibi laf etti. Sohbetimiz böyle uzadı gitti...
İyi o zaman dedim siz tam benliksiniz uçmayı bilir misiniz?
Biz hergün uçuyoz zaten abi...
Hadi bi uçun ozaman dedim.
Hiç olmadı ISINIRSINIZ...
#uçanadamSokaklarda

0 yorum:

Yorum Gönder

  ©   Sağ Tıklama Engeli