Posted by uçan adam Posted on 02:44 | No comments

DEVE DUDAĞI VE ZENCİLER

Arap kültüründe insan dudağına ''şefe'' denir ancak devenin dudağına ise ''mişfer'' denir. Yani şöyle düşünün türkçe de dudağa dudak deniyor ancak devenin dudağına ise ''dumdak'' deniyor gibi düşünün. (Örnekte saçmalıyor olabilirim ama bilgiler doğru :)
Yani devenin dudağı için ap ayrı bir kelime vaz etmiş araplar. Afrikalı siyahiler için ''mişfer'' kelimesi üzerinden gönderme yaparak onların dudaklarından bahsederken ''şefe'' demezler ''mişfer'' derlermiş. Zencilerin kalın etli dudaklarını deve dudağına benzeterek deveye mahsus isim olan ''mişfer'' kelimesini kullanırlarmış. Sarf-Nahiv derslerinde sıkça bu örneklerle karşılaştık. Hatırlayanlar vardır elbet.
-Velekinne- zenciyyü galizül meşafiri...
Bu deyimin Anadolu'da bazı yörelerde farklı biçimlerde kullanıldığını duydum şahit oldum.
Siyahileri bu deyim rahatsız eder mi bilmiyorum. Ben kültürel bir zenginlik olarak görüyorum.
Buraya nereden geldik; Fotoğraftaki güzel hanım kızımızı çekerken o afro tenini ve dudaklarını görünce aklıma ''ŞEFE'' ve ''MEŞAFİR'' tabirleri geldi. :)

0 yorum:

Yorum Gönder

  ©   Sağ Tıklama Engeli